Ahad, 24 November 2013

kampung

 

kita boleh berubah. manusia boleh berubah. tapi, kita perlukan kekuatan dan keberanian untuk berubah. mintalah dengan Allah. Dia Maha kuasa atas sesuatu. berubah ke arah yang lebih baik. aku teringat dulu waktu petang pergi belajar mengaji di balasoh (surau). emak aku panggil dengan nama tersebut. masa tu masih sekolah rendah. lagipun dekat je. belakang rumah aku. ada mak cik tu kawan emak aku yang ajar aku. emak aku memang suka berkawan. aku rasa aku belajar dengan 2 3 orang guru. tapi, yang paling lama dengan guru itu. aku tak ingat nama dia. aku rasa dia baik. masa lepas ngaji kalau aku terserempak dengan dia masa naik basikal, dia selalu senyum.

sekian.

Tiada ulasan:

lima bahasa kasih sayang

1. pemberian hadiah 2. masa berkualiti (meluangkan masa bersama-sama) 3. beri khidmat (membantu kerja di rumah) 4. belaian fizikal...