Selasa, 3 Mac 2015

berikan aku harapan

Tuhanku, jadikanlah aku bagi kedamaian-MU
Jika ada kebencian , biarkanlah aku menanamkan cinta,
Jika ada luka , biarkanlah aku menjadi penyembuh
Jika ada keraguan, biarkanlah aku menebarkan keyakinan
Jika ada keputus asaan, biarkanlah aku memberikan harapan

Jika ada kegelapan, biarkanlah aku memancarkan cahaya
Jika ada kesedihan, biarkanlah aku melimpahkan kesenangan


Tuhanku, limpahilah aku kekuatan untuk menyayangi dan disayangi,
Untuk memahami dan dipahami,
Untuk mencintai dan dicintai..

Sebab...
Hanya dengan memberi kami akan menerima
Hanya dengan memaafkan kami akan dimaafkan
Dan hanya dengan mematikan diri sendiri kami akan kembali dilahirkan...

Tiada ulasan:

lima bahasa kasih sayang

1. pemberian hadiah 2. masa berkualiti (meluangkan masa bersama-sama) 3. beri khidmat (membantu kerja di rumah) 4. belaian fizikal...