Ahad, 15 November 2015

mira'e

Hasil carian imej untuk future

‎~Menuju Masa Hadapan (Mira'e)~

Lihat! Lihatlah pada langkah kakimu,
Inilah jalan yang ditakdirkan untukmu,
Lihatlah… Cuba lihat ke hadapan,

Itu adalah masa hadapanmu,

Terlalu banyak kelembutan yang ditujukkan oleh ibu,
"hayati kasih sayang dan terus berjalan" kata ibu berulang kali,
Tika itu,aku masih terlalu muda untuk memahami kata-katanya,
Tetapi dia masih tetap kejap memimpin tanganku,
Dan berjalan bersamaku,

Impian-impianku sangat tinggi melangit,
Walaupun aku tidak yakin dapat mencapainya,
Tetapi aku akan berusaha untuk mengejarnya,
Ini adalah kisah hidupku,
Maka aku tidak akan pernah berputus asa,
Saat aku dalam ketakutan,
Ibu memegang tanganku,
Bersama-sama,kami terus berjalan,

Kadang-kala kelembutan ibu itu merimaskan,
Lalu aku melepaskan tangannya dan berlalu pergi,
Tidak mahu lagi mendengar kata-katanya..

“Lihat! Lihatlah pada langkah kakimu,
Inilah jalan yang ditakdirkan untukmu,
Lihatlah… Cuba lihat ke hadapan,
Itu adalah masa hadapanmu”

Lihatlah masa hadapan…
Marilah berjalan ke arahnya selangkah demi selangkah….

Tiada ulasan:

lima bahasa kasih sayang

1. pemberian hadiah 2. masa berkualiti (meluangkan masa bersama-sama) 3. beri khidmat (membantu kerja di rumah) 4. belaian fizikal...