Selasa, 3 November 2015

sangka

"Dari Abu Hurairah ra berkata, bersabda Rasulullah saw. Berfirman Allah Yang Maha Agung:


“Aku berada dalam sangkaan hamba-Ku tentang Aku, dan Aku bersama-nya ketika ia 

menyebut Aku. Bila ia menyebut Aku dalam dirinya, Aku menyebut dia dalam Diri-Ku. Bila ia

 menyebut Aku dalam khalayak, Aku menyebut dia dalam khalayak yang lebih baik dari itu. Bila

 ia mendekat kepada-Ku satu jengkal, Aku mendekat kepadanya satu hasta. Bila ia mendekat 

kepada-Ku satu hasta, Aku mendekat kepadanya satu depa. Bila ia datang kepada-Ku 

berjalan kaki, Aku datang kepadanya berlari-lari”. (HR. Al-Bukhari, Muslim, Ibn Majah, At-

Tirmidzi, Ibn Hanbal)


Hasil carian imej untuk kerang

Tiada ulasan:

lima bahasa kasih sayang

1. pemberian hadiah 2. masa berkualiti (meluangkan masa bersama-sama) 3. beri khidmat (membantu kerja di rumah) 4. belaian fizikal...