Khamis, 22 September 2011

wahai kaum muslimin ( part 2 )

                                      
Bagi mereka yang sememangnya telah mempunyai keazaman untuk menegakkan Islam, kami katakan: Bangunlah dan berikanlah ancaman atau peringatan. Janganlah takut kepada mereka yang cuba untuk mematahkan kebangkitanmu. Percayalah bahawa kebangkitanmu pasti akan memenuhi bumi dengan cahaya Islam. Percayalah bahawa rezekimu tak akan ditahan oleh mana-mana makhluk kerana bukan mereka yang memberikan rezeki. Dan percayalah bahawa sekiranya seluruh dunia bersatu untuk mendatangkan mudarat padamu pasti tidak akan berjaya tanpa keizinan Allah. Dan jika anda Syahid, Syurga telahpun terbentang untukmu.

Agungkanlah Allah. Dan umumkan bahawa kamu merupakan muslim yang mengagungkan Allah ke seluruh dunia yang sedang di penuhi jahiliah ini. Biarkan jahiliah ini terpegun kerana mereka sememangnya takut kepada laungan ini. Biarkan dunia ini dipenuhi dengan pengisytiharan untuk mengesakan Allah sahaja, menerima perlembagaan Allah sahaja dan menyintai Allah sepenuh hati sahaja. Agungkan Allah melalui senjata, pasti Allah akan membeli dagangan mu. Lakukanlah ia sehingga tiada lagi fitnah yang memenuhi bumi ini. (Al-Anfal: 39)

Dan bersihkanlah dirimu, pakaianmu, makan minum mu, akalmu dan hati mu. Hindarkanlah perlakuan maksiat semampunya. Sebab...bagaimana ingin menegakkan Islam sekiranya kita sendiri masih belum menegakkan/mengimplimentasikan Islam (yang bermaksud menyerah/pasrah sepenuhnya kepada Allah) dalam diri sendiri. Dan tinggalkanlah perbuatan dosa yang pernah melingkungi dirimu. Seorang mujahidin merupakan calon Ahli Syurga. Syahidnya mereka dinantikan oleh seluruh penghuni langit yang mengagumi keimanan mereka kepada Allah.

Janganlah kamu menyangka bahawa Islam itu akan tertegak dengan melakukan pembelaan terhadap Islam melalui seminar dan forum-forum tertentu mahupun dengan kegiatan seni seperti pertandingan tilawah Al Quran ataupun konsert artis-artis nasyid. Percayalah bahawa kesannya terlalu sedikit. Janganlah kamu menyangka bahawa Islam itu akan tertegak dengan DEMOKRASI PILIHANRAYA. Percayalah bahawa sistem kufur itu (demokrasi pilihanraya) bukanlah jalan Islam. Islam tidak akan tertegak dengan cara selain Islam. Sekiranya kamu mengatakan bahawa ‘saya adalah ummah Muhammad saw yang benar-benar ingin mengikuti sunnah’ maka mengapa tidak menegakkan Islam dengan cara yang telah diikuti oleh Nabi saw. (rujuklah sirah Nabi dan pasti kamu akan mendapati bahawa cara untuk menegakkan dien ialah dengan hijrah, I’dad (mempersiapkan diri untuk jihad) dan jihad. Sila rujuk Al Baqarah ayat 218, An Nisa ayat 84, Al Anfal ayat 72, Al Anfal ayat 60) Ikhlaskanlah dirimu dalam perjuangan ini. Janganlah sekadar mengharapkan ganjaran di dunia ini. Dan bersabarlah dalam memenuhi perintah Tuhan ini. Tidak ramai yang sanggup menjadi pejuang Dien Allah. Sebab... rintangannya terlalu berat. Namun ganjarannya... Syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai.

Pernah di sesuatu ketika ada seseorang yang datang kepada Rasulullah saw, lalu berkata: Ya Rasulullah, manusia telah meremehkan kebaikan, (dengan) mengatakan: Tidak ada lagi perang, kerana peperangan telah selesai. Beliau berkata: Mereka dusta, sekarang (telah) datang peperangan itu. Dan akan sentiasa ada segolongan dari umatku yang berperang membela kebenaran sampai datang keputusan Allah, sedangkan mereka tetap dalam keadaan demikian itu. (Hadis Sahih, sila rujuk Jamius Saghir no 7295)

Rasulullah saw bersabda: Aku diutus menjelang hari kiamat dengan membawa pedang. (Hadis sahih riwayat Ahmad dan yang lainnya, rujuk Jamius Saghir no 2831)

Abu Dzar ra berkata: Ya Rasulullah, amal apakah yang terutama (terbaik)? Jawab Nabi, Iman (percaya) kepada Allah dan berperang (jihad qital) dijalan Allah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


Bangunlah, lalu berikanlah peringatan! Dan Tuhanmu agungkanlah. Dan pakaianmu bersihkanlah. Dan perbuatan dosa tinggalkanlah. Dan janganlah kamu memberi (dengan maksud) memperoleh (balasan) yang lebih banyak. Dan untuk (memenuhi perintah) Tuhanmu, bersabarlah. (Al Mudatsir ayat 2-7)

Maka berperanglah kamu pada jalan Allah, tidaklah kamu dibebankan melainkan dengan kewajiban kamu sendiri. Kobarkanlah semangat para mukmin (untuk berperang). Mudah-mudahan Allah menolak serangan orang-orang yang kafir itu. Allah amat besar kekuatan dan amat keras siksanya. (An Nisa: 84)

lima bahasa kasih sayang

1. pemberian hadiah 2. masa berkualiti (meluangkan masa bersama-sama) 3. beri khidmat (membantu kerja di rumah) 4. belaian fizikal...